Helgseglingar

Under våren och hösten kan du och din scoutkår, styrelse, ledargäng eller scoutkompisar ge er ut med Biscaya för en helg! Ni seglar under ledning av två av Biscayaligans erfarna skeppare som instruerar och ser till att ni får det mesta utav seglingen samt planerar den utifrån eventuella specifika önskemål. En helgsegling med Biscaya är ett supermysigt sätt att komma iväg på ett härligt äventyr tillsammans och man lär sig alltid något nytt!

Ni kan vara upp till 12 personer på båten, från äventyrarscoutålder och äldre. Alla ombord ska kunna simma 200 meter. Under förutsättning att förälder eller annan ansvarig vuxen också kommer med på båten kan även yngre barn följa med, bara det finns många nog att sköta seglingen. Nämn detta i er förfrågan om ni önskar nyttja den möjligheten då det hänger lite på vilka de övriga deltagarna blir och vilken ålder de har. I övrigt krävs ingen tidigare erfarenhet av segling, det ni behöver lära er går vi igenom ombord!

Helgseglingarna kommer under våren och hösten 2024 att utgå från Vindalsö i Stockholms skärgård, en kort båttur med taxibåt från Stavsnäs vinterhamn på Värmdö dit man kan ta sig med SL-buss. Vill man få ut mesta möjliga tid på sjön mönstrar man med fördel på redan fredag kväll för att sova ombord och kunna ge sig ut direkt efter frukost på lördagen!

En helgsegling kostar 7000 kr (självkostnadspris). Ni står också själva för transport till och från utgångspunkten för seglingen samt inhandlar mat till alla på seglingen (bägge saker kan våra skeppare stötta i planeringen utav).

Helger öppna för helgseglingar 2024:

18-19 maj – Prem bokad

25-26 maj – Prem bokad

1-2 juni – Prem bokad

8-9 juni – Tillgänglig

17-18 augusti – Tillgänglig

24-25 augusti – Tillgänglig

31 augusti – 1 september – Bokad

7-8 september

14-15 september

21-22 september

28-29 september

Vill ni låna Biscaya under andra former? Det kan finnas möjlighet att anordna dagsutflykter eller längre äventyr om hon inte är iväg, kontakta oss med dina idéer! Vårt enda krav är att majoriteten ombord är medlemmar i Scouterna.

Har du frågor eller vill boka en helg? Kontakta oss på boka@biscaya.org så hör vi av oss!