Bli skeppare på Biscaya!

Som skeppare ombord på Biscaya är du med och leder våra lång- och helgseglingar, underhåller båten och mycket annat. Du börjar som underskeppare med stöd av en ansvarig skeppare som seglat Biscaya under en längre tid. Allt eftersom du lär känna båten får du ta mer ansvar och om du vill får du så småningom själv ansvara för en helg- eller långsegling!

Att segla som underskeppare på Biscaya innebär inte bara en fantastisk möjlighet att förmedla allt det härliga med att segla till andra scouter utan även en stor möjlighet till egen utveckling som både seglare och ledare!

Som underskeppare på en långsegling så ansvarar du tillsammans med två andra underskeppare och en ansvarig skeppare för att instruera deltagarna i segling och skötsel av Biscaya, ruttplanering, att hitta roliga natthamnar och besöksmål, och mycket annat.

En helgsegling innebär ofta att en scoutkår, eller annan grupp med scouter kommer och seglar med dig och en ansvarig skeppare, normalt med utgångspunkt från Vindalsö i Stockholms skärgård och med start fredag em/kväll. Som underskeppare är du även med i Biscayaligan som består av alla oss som skeppar och tar hand om Biscaya.

För att få segla som underskeppare på Biscaya ska du vara över 18 år, ha kustskepparintyg samt tycka om att leda och stötta andra i syfte att utvecklas och växa under seglingarna. Att ha seglat i många år eller t.ex. seglat skuta innan är inte ett krav, även som skeppare gäller ”learning by doing”!

Låter det spännande?! Anmäl då ditt intresse så kontaktar vi dig!

Intresseanmälan underskeppare